🌆🌇 راهبردهای شهرسازی و حمل و نقل تهران آینده
-------------------------------------------------
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی روانشادنیا امروز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها اظهار داشت: امروز روز شهرسازی است و جا دارد این موضوع را متذکر شویم که توزیع مراکز جمعیتی و کاربریها در شهرهای ما توزیع بدقوارهای دارد.
وی ادامه داد: لازم است مراکز جمعیتی با توجه به سیستمهای حمل و نقلی توسعه یابد.
مدیر گروه علمی حمل و نقل دانشگاه علوم تحقیقات افزود: در بخش تقاضا در حوزه حمل و نقل، تحلیل سیستمها و ترافیک فعالیتهایی علوم و تحقیقات انجام داده و دستاوردهای مناسبی داشتیم.
روانشادنیا از تحلیل سیستمهای حمل و نقل کشور توسط علوم و تحقیقات گفت و افزود:اولین مشکل حمل و نقل ما در ایران نبود عدالت در حمل و نقل است. اولویت ما ناوگان حمل و نقل شخصی است و کمتر به پیادهرو توجه شده است، در حالی که دنیا اولویت با حمل و نقل پیاده است و پس از آن حمل و نقل انبوه، حمل و نقل عمومی و سپس حمل و نقل شخصی از اولویتهای بعدی قرار دارند.
وی افزود: ما پل صدر و تونل نیایش را در تهران ساختیم و در واقع مردم را به حمل و نقل شخصی ترغیب کردهایم.
روانشادنیا با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات ما در حمل و نقل، مشکلات فرهنگی است، گفت: زیرساختهای ایجاد شده در حمل و نقل، آمایش زیرساختهای حمل و نقل، مسائل فرهنگی و مشکلات در این حوزه را تشدید کرده است.
مدیر گروه علمی حمل و نقل دانشگاه علوم تحقیقات با تأکید بر لزوم تشویق حمل و نقل عمومی بیان کرد: در گام اول، دسترسی به حمل و نقل عمومی همه جا فراهم نیست، به عنوان مثال؛ ایستگاه مترو را در همه جای تهران نداریم؛ از سوی دیگر، ظرفیت حمل و نقل عمومی ما به میزانی نیست که کفاف تقاضا را بدهد.
روانشادنیا توسعه حمل و نقل ترکیبی و اتصال مدلهای حمل و نقلی به یکدیگر را از اولویتها در توسعه حمل و نقل دانست و گفت: باید راهآهن با مترو و یا اتوبوس ترکیب شود و انواع مدلهای حمل و نقلی به یکدیگر دسترسی مناسب داشته باشند.